Andy Lau, Takaschi Sorimachi, Simon Yam, Kelly Lin, Cherrie Ying
Kommentar:
nach dem 1998 erschienen gleichnamigen Bestseller von Edmond Pang (Ho Cheung Ping)
You Tube:
http://www.youtube.com/watch?v=IdBonQYx_Mk&feature=related
from Toba Kerson's notes: When Tok seizes, he starts foaming at the mouth and loses consciousness. We first see Tok having a seizure when he is making out with his girlfriend, the lights are blinking and he quickly runs to the bathroom…foam is coming out of his mouth. The next time Tok has a seizure is when a train passes, and the last time is when another top assassin induces it by setting off firecrackers to distract him.
Der Film nutzt höchst effektvoll Tok's Anfälle, so einen, der sich im U-Bahntunnel ereignet:
http://www.youtube.com/watch?v=-AvpJup0-Nk&feature=related
Homoerotische Killer und wildgewordene Cops, die miteinander harmonisieren, bevölkern seit 1997 die Filme von Johnnie To and Wai Ka-fai. Mit diesem schwer zu folgenden Action-Film liefert das Regiepaar einen Essay über Kino und Voyeurismus, Genrewechsel und die Kunst der visuellen Zitate.
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Japanese vs. Hong Kong Filmmaking
But a closer look reveals exciting interpretations of Japanese and Chinese film-making culture. Examine O – a Japanese hitman who never emerges from his ‘cave’, a flat he occupies opposite his abode. He spends his time surveying his own flat through a telescope. Voyeuristic detachment and occupations of the eye (recall horror hit Ringo?) are familiar Japanese themes brought to the screen stylistically using video game execution. O kills and feels nothing, like a Ninja.
Contrast this with Tok, the Chinese hitman, who wears a swanky red jacket and swaggers down the street. He plays the erhu (Chinese stringed instrument) in a pub and rummages a video store wearing a Bill Clinton mask. Showy, flamboyant and fond of aping the West, Tok epitomizes Hong Kong style to the max. Tok also suffers from photosensitive epilepsy, and foams at the mouth when flashing lights appear. Watch enough Hong Kong movies you will notice that foaming or vomiting is a common feature. Why is this so? (Perhaps this is a topic worth exploring in another article.)
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For the viewer it is a myriad feast of cinematic styles through the eyes of a Japanese and a Chinese hitman.""
Read more at Suite101: Fulltime Killer - Hitmen from Asia: Film Based on Edmond Pang Novel Directed by Johnny To and Wai Ka-Fai Suite101.com http://www.suite101.com/content/fulltime-killer-hitmen-from-asia-a36007#ixzz1S44lB4el
http://www.suite101.com/content/fulltime-killer-hitmen-from-asia-a36007
Jahr:
2001
Veröffentlicht:
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Land:
Hong Kong
Handlung
Der Filmfan Tok ist ein Berufskiller, der seine Aktionen nach Filmklassikern inszeniert und dem scheinbar gefühllosen Auftragsmörder O, der dem Geschäft wesentlich diskreter nachgeht, Konkurrenz macht. Beide verlieben sich in Kelly Lin, eine nach Abenteuer Ausschau haltende Verkäuferin in einem Videoladen. Chin hält in der Freizeit O's Unterschlupf in Ordnung hält. O beobachtet sie beim Umziehen, das sie für ihn in Szene setzt. Der bizarre Polizist Lee macht Jagd auf beide und schreibt ein Buch über ihre Rivalität. Er enttarnt Tok als den epilepsiekranken chinesischen Olympiateilnehmer Lok Tok-Wah, einen Sportschützen. Der bekommt bei Flackerlicht epileptische Anfälle, während derer er u.a. Bilder von Tod und Beerdigung seiner Mutter durchlebt. O flieht mit Kelly Lin, mit der er glücklich vereint davonkommt.